Tak się los potoczył i moje zainteresowania zawodowe tak się rozwinęły, że duża część mojej pracy to tak zwany content creation. Tworzenie treści ma ogromny wpływ na to, jak widzi naszą stronę wyszukiwarka i na co w świeci trafiają ludzie. Większość osób myśli, że to, iż posiadają stronę www im wystarczy. Niestety. To działa trochę inaczej. Czasami warto zlecić tworzenie opisów czy artykułów, komuś, kto zrobi to profesjonalnie.
Copywriting zrobił się ostatnio modny. Przynajmniej jeśli chodzi o samo słowo. Pod tym obcojęzycznym słowem kryje się ktoś, kto pomoże wypromować twoją stronę i produkt używając do tego tajemnych sztuczek i języka korzyści. Wielu osobom wydaje się, że to, że mieli piątki z języka polskiego w szkole wystarczy, aby zostać odnoszącym sukcesy i skutecznym copywriterem. To by było coś! Szkoda, że nie przekłada się to na inne przedmioty.
Content creator a copywriter- którego potrzebuję?
Content creator to ktoś więcej niż sam copywriter. To osoba, która stworzy dla nas tekst, ale zrobi to w sposób przemyślany i spójny z wizerunkiem naszej marki. Ustali strategię i zaplanuje kolejne artykuły lub posty tak, aby nie były wyłącznie przypadkowym zestawem treści.
Czasami jednak szukamy wyłącznie kogoś, kto pomoże nam przygotować oryginalne opisy produktów w sklepie internetowym; przygotuje artykuł, który będzie przyjazny i dla człowieka i dla wyszukiwarki; czy skleci artykuł ekspercki, który pomoże nam budować nasz wizerunek profesjonalisty w sieci.
Trzeba przyznać, że aby zrobić to dobrze, trzeba mieć w tym wprawę i duże doświadczenie, a także poświęcić dużo czasu na dokładne analizy słów i haseł, które ludzie wpisują, aby znaleźć dany produkt lub usługę. Nie każdy ma na to czas i większość z nas woli skupić się na rozwijaniu tej usługi czy samym sprzedawaniu tego produktu. Kiedy więc warto skorzystać z usług copywritera?
Sprawdź, kiedy warto poprosić kogoś o pomoc
Trzeba pamiętać, że prowadząc sklep czy oferując klientom usługę, nie możemy być „od wszystkiego”. To znaczy, fizycznie możemy, ale czasami lepiej niektóre aspekty prowadzenia naszej firmy zlecić komuś z zewnątrz. Oszczędzamy dużo czasu i nerwów, ale również szybciej zobaczymy efekt, na jakim nam zależy. Jedną z takich rzeczy jest właśnie przygotowywanie opisów produktów i artykułów na strony i blogi firmowe. Kiedy lepiej poprosić o pomoc?
- Przede wszystkim, gdy nie wiemy jak się za to zabrać. Niby oczywiste, ale… Wiele osób myśli, że dwa zdania opisu produktu wystarczą. Nie zastanawiają się, czy artykuł na stronie, czy blogu nie powinien mieć jakiegoś konkretnego układu, aby był przyjazny dla czytelnika. Źle napisana charakterystyka produktu czy artykuł raczej nie zrujnuje naszej firmy (choć i takie przypadki się zdarzały, źle dobrane hasło może wyrządzić wiele szkody!), ale jest to taki aspekt, który wykorzystany prawidłowo przyciągnie do nas klientów i zachęci ich do powrotu. A o to nam chyba chodzi?!
- Kiedy nie mamy czasu. Ile razy myślałeś „kiedyś to zrobię”? Oczywiście, tekst może poczekać. Jednak skoro opłacasz już domenę, hosting, masz profil na Facebooku to, dlaczego nie zapełniać ich regularnie? Właśnie…
- Masz problemy z regularnością. To chyba największy klucz do sukcesu promocji w sieci. Jakiejkolwiek tak naprawdę. Dodawane regularnie teksty podbijają naszą pozycję w wyszukiwarce. Niewielki koszt, a jaki efekt!
- Kiedy nie wiesz, co napisać. Bycie kreatywnym opisując 100 produktów, może być trudne. Brakuje nam słów, synonimów i zastanawiamy się, jak sprawić, żeby brzmiało to atrakcyjnie? Lepiej poprosić kogoś, kto pisał na niemal wszystkie tematy…na pewno coś wymyśli.
- Gdy jest naprawdę dużo pracy. Efektywność spada, gdy czujemy presję i stres. Jeśli masz dużo pomysłów w głowie na to, jak chcesz się promować, masz dużo produktów do opisania w swoim sklepie, poproś kogoś z zewnątrz, kto spojrzy na to świeżym okiem i ustali odpowiednie priorytety.