Prowadząc sklep internetowy, dużą radość sprawia nam, każda kolejna sprzedaż produktu. Nie tylko dlatego, że jest to kolejna cegiełka przybliżająca nas do bycia milionerem, ale dlatego, że ktoś docenił naszą pracę, wysiłek i chce korzystać z tego co wyprodukowaliśmy. Niezależnie czy chodzi o fizyczny przedmiot, usługę czy jesteśmy tylko pośrednikiem sprzedaży, kluczowe jest to, jak przedstawimy oferowany klientom przedmiot. Opisy produktów to bardzo ważny element każdego sklepu.
Słowa mają dużą moc. Tego nie trzeba chyba nikomu mówić. Potrafią nas wzruszyć, zaciekawić, ale i zranić czy zniechęcić. Czy wchodząc do sklepu odzieżowego, lubisz przymierzyć spodnie, bluzkę czy kurtkę, które Cię zainteresowały? Czy w obuwniczym dotykasz tenisówek i sprawdzasz, jaką mają podeszwę: miękką czy twardą? Kupując gazetę, sprawdzasz nagłówki artykułów, a przeglądając książkę, zaczynasz od spisu treści? Tekstura, dotyk, zawartość, to aspekty, które świadomie lub nieświadomie analizujemy, podejmując decyzję o zakupie danej rzeczy. A co możemy zrobić w sklepie internetowym?
Charakterystyka produktu powinna obudzić zmysły
Nie każdy lubi kwieciste opisy, które wyglądają, jakby tworzone były przez poetę. Ochy i achy zarezerwowane są dla poszczególnych branży i produktów. Na co dzień interesuje nas raczej materiał, z jakiego dana rzecz została wykonana, sposób jej pielęgnacji, konserwacji, użytkowanie, ewentualnie korzyści, jakie na mnie spłyną po zakupie danego kursu lub szkolenia. Nie mogę dotknąć kupowanego produktu, więc ważny jest zarówno jego opis techniczny: wymiary, waga, wykonanie, jak i stan: nowy, używany. Muszę wiedzieć, czego mogę się spodziewać, niespodzianki w e-commerce raczej nie kojarzą się dobrze. Dlatego, warto upewnić się, że opis produktu przybliża go nam i zachęca do zakupu.
Pisanie „Kup nasz kurs! Jest najlepszy na rynku!” to trochę mało informacji, aby zainteresowaną osobę poprowadzić prosto do kasy. Dlaczego jest najlepszy na rynku? Co ma innego niż pozostałe podobne oferty? Sprawdziłeś to? W jaki sposób? Te szczegóły i ogóły pomogą podjąć nam decyzję, aby kupić właśnie u Ciebie.
Wchodząc do sklepu internetowego po szarą doniczkę, szybciej kupię ten egzemplarz, gdzie znajdę opis: z czego ona jest wykonana, jaka jest wysoka, jaka szeroka (i będzie to wyraźnie zaznaczone, nie każdy jest ogrodnikiem!), zobaczę, jak prezentuje się z roślinkami w środku i dowiem się, czy sklep ma do niej podstawkę; niż ten egzemplarz, który opatrzony jest tylko zdjęciem i ceną. Te wszystkie informacje trzeba jednak ładnie opakować.
Techniczne, a marketingowe opisy produktów
Tutaj decyzja zależy trochę od danej osoby, zarówno przygotowującej teksty, jak i zlecającej. Chcesz być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce w Google, czy chcesz przyciągnąć konkretną grupę klientów, która będzie do Ciebie wracać? Musisz opracować strategię, która będzie Ci najbliższa. Opisy pod wyszukiwarkę wyglądają nieco inaczej, muszą spełniać konkretne wymogi techniczne, zawierać słowa kluczowe i to w odpowiednim miejscu. Jednak, czy to jest dziś najważniejsze? Już nawet Google stwierdza, że te teksty to jednak bardziej powinny przypominać te pisane dla ludzi.
Zamiast:
Najlepsze szare doniczki na rynku, dla wielbicieli szarych doniczek. Potrzebujesz szarej doniczki? Doniczka szara będzie najlepiej wyglądać na twoim parapecie? Zapraszamy!
Napisz:
Jedyne w swoim rodzaju doniczki z wytrzymałego plastiku w szarym kolorze. Podkreślą piękno petunii, skromną urodę stokrotek i okiełznają begonie. Stonowany kolor pasuje do każdej aranżacji, a miłośnicy roślin znajdą u nas wszystkie niezbędne akcesoria do rozpoczęcia przygody z ogrodnictwem.
A co Tobie sprawia problem z przygotowaniem opisów do Twojego sklepu? Brak czasu? Brak pomysłu? Niepewność, jak w ogóle zacząć? Zapraszamy do nas, pomożemy.