Nastały ciężkie czasy, dla wszystkich. Nie wiem, czy ktoś mógł przewidzieć, że przyjdzie nam żyć w czasach, gdy strach wyjść na ulicę, żeby czymś się nie zarazić. Po pierwszej fali obaw o zdrowie nas i naszych bliskich pojawiają się kolejne pytania, szczególnie ze strony osób prowadzących swoje biznesy. Czy moja firma przetrwa tę trudną sytuację?
Firma przetrwa tę trudną sytuację, jeśli jej w tym pomożesz. Samo nic się nie zrobi. Dużo zależy oczywiście od samych klientów i kontrahentów, ale jednak wciąż ogromną ilość rzeczy możesz zrobić samodzielnie. Samodzielnie albo z pomocą specjalistów którzy, jak i ty szukają teraz dodatkowych zleceń. Dziś najlepszym rozwiązaniem jest przerzucenie swojego biznesu do świata online. Oczywiście, nie zawsze da się to zrobić z każdą firmą. Nie sprzedasz chleba przez filmiki na YouTube, nie uczeszesz klientki czy nie dobierzesz jej strojów odpowiednich dla jej sylwetki. Jednak czy aby na pewno?
Świat online otwarty dla wszystkich
Zaletą i przekleństwem biznesów online jest to, ile ich w sieci można napotkać. Dziś każdy ma swoją stronę internetową (a jeśli nie ma, to powinien!), profil na Facebooku czy Instagramie. Na co dzień wrzucamy tam urocze zdjęcia swoich produktów, ale jest to również kanał do pozyskiwania nowych klientów i sprzedaży tych produktów. Szczególnie w tak trudnym okresie, gdy nie możemy już tak swobodnie wychodzić na zakupy, a większość po prostu boi się tego robić- sprzedaż towarów i usług online to podstawa.
Trzeba się przekonać do tej formy pracy, jeśli nie chcemy zostać bez pracy. Pamiętaj jednak, że nie musisz wszystkiego robić sam. Przecież to nawet nie jest do końca możliwe! Pakując towary i dbając o wysyłkę na czas, nie masz wolnej chwili żeby usiąść i przygotować atrakcyjne opisy produktów sprzedawanych u ciebie w sklepie czy butiku. Nie masz czasu zrobić przyciągających zdjęć, odpisywać na liczne maile i odbierać ciągle dzwoniący telefon. Nie stać cię teraz zapewne na zatrudnienie kogoś na etat, żeby mógł się tym zająć. Jednak o ile nie masz utalentowanych przyjaciół, którym akurat się nudzi, możesz zlecić to specjaliście.
Grafik przygotuje stronę www, fotograf przygotuje zdjęcia, copywirter napisze opisy produktów na stronę a wirtualna asystentka czy specjalista ds. obsługi klienta pomoże w kontakcie z kupującymi i zainteresowanymi twoimi usługami. Skontaktuj się z nami. Pomożemy w tych dwóch ostatnich czynnościach!
Czy na pewno mogę z tego skorzystać?
Fryzjer może nagrywać krótkie filmiki szkoleniowe, omawiać produkty i doradzać przy problemach z włosami. Cukiernia może zapoczątkować krótki kurs przygotowania ciast, ciasteczek czy chleba i sprzedawać go zainteresowanym. Może nawet prowadzić ten kurs „na żywo”, czyli w czasie rzeczywistym.
Najłatwiej mają usługodawcy, którzy szkolą i uczą ludzi- im najłatwiej dotrzeć do publiki, która po pierwszym szoku znów szuka czegoś, czym może zająć głowę w czasie kwarantanny. Jednak i takie osoby wymagają pomocy w opracowaniu strategii dotarcia do klienta i przyciągnięcia go atrakcyjnymi treściami.
Hydraulik nie naprawi przeciekającego kranu na odległość, ale może przygotować krótki instruktaż jak to zrobić. To sposób na przyciągnięcie klientów i uwagi osób, które mając dużo czasu wolnego, spędzają go najczęściej przed komputerem. Inwestycja w rozwój marki w świecie Internetu to teraz dobre posunięcie. Wystarczy przeprowadzić audyt, co jest nam teraz najbardziej potrzebne.